ATM fraud στην Ελλάδα

Ο Αντώνης καταγράφει την εμπειρία του από το πώς αντιμετωπίζει το ATM fraud γνωστή Ελληνική τράπεζα.

Καταρχάς διαπιστώνεται μια αξιοσημείωτη καθυστέρηση στην ενημέρωση και στην ακύρωση της κάρτας. Αν μιλάμε για ΑΤΜ που βρίσκεται σε κατάστημα, όντως η καθυστέρηση είναι τραγικά μεγάλη. Δεν μπορεί δηλαδή αυτός που αδειάζει και γεμίζει το ΑΤΜ κάθε μέρα να κάνει και έναν οπτικό έλεγχο για παραβιάσεις;

Επίσης, χαρακτηριστικό είναι ότι δεν γίνεται καμία ενημέρωση ούτε για το ATM στο οποίο εκδηλώθηκε η επίθεση, ούτε δίνονται πληροφορίες προστασίας από τέτοιες μελλοντικές επιθέσεις. Για τις απάτες με τα ΑΤΜ και τις κάρτες ανάληψης έχουν γραφτεί πολλά και έχουν γίνει και πολλές εισηγήσεις και συζητήσεις σε αντίστοιχες ημερίδες. Παρόλα αυτά το πρόβλημα δεν παραμένει απλώς αλλά φαίνεται να εντείνεται. Τελευταία έχει επανέλθει η τακτική του “σας έπεσε ένα 50άρικο”. Ο απατεώνας παραμονεύει σε πολυσύχναστα ATM. Αφού υποκλέψει κοιτώντας από κατάλληλη γωνία το PIN του άτυχου πελάτη, στη συνέχεια πετάει ένα 50άρικο στα πόδια του, τον ενημερώνει σχετικά και μέχρι αυτός να το σηκώσει ο επιτήδειος έχει φύγει με την κάρτα του. Εναλλακτικά, το ATM παγιδεύεται απλά με αναγνώστη καρτών και η υποκλοπή του PIN γίνεται πάλι οπτικά από τον ίδιο τον απατεώνα. Στη συνέχεια απλά αντιγράφεται η κάρτα και γίνονται κανονικά οι αναλήψεις χωρίς να πάρει κανείς χαμπάρι (πότε είπαμε θα έρθει το chip and pin στην Ελλάδα;). Φυσικά υπάρχουν και πολλοί συνδυασμοί των γνωστών μεθόδων.

Είναι γνωστό ότι η ενημέρωση είναι ο απλούστερος και ίσως ο αποτελεσματικότερος τρόπος προστασίας, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις. Το θέμα στην όλη υπόθεση είναι ότι ο τελικός πελάτης δεν ενημερώνεται σωστά για όλα αυτά. Και όταν ενημερώνεται αυτό γίνεται με μισόλογα και γενικότητες. Αφού οι τράπεζες γνωρίζουν πώς γίνονται οι συγκεκριμένες απάτες και ούτως η άλλως πολύ σωστά ενημερώνουν τους πελάτες τους για την ακύρωση της κάρτας, γιατί δεν τους ενημερώνουν στο ίδιο τηλεφώνημα για το τι πρέπει να προσέχουν; Από τη μία οι τράπεζες φοβούνται πιθανή δυσφήμιση (ή και πρόστιμα;) από το disclosure και από την άλλη οι πελάτες έχουμε αρχίσει και φοβόμαστε τις κάρτες. Ναι, δεν είναι λίγοι αυτοί που από φόβο χρησιμοποιούν πλέον αποκλειστικά το ταμείο ακόμα και για απλές συναλλαγές, προς μεγάλη χαρά των τραπεζών που συνήθως χρεώνουν τέτοιου είδους συναλλαγές. Μήπως αυτός είναι άλλος ένας λόγος ελλιπούς ενημέρωσης ή και μέτρων γενικότερα; Άλλωστε είναι γνωστό ότι ο φόβος είναι το μεγαλύτερο όπλο…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: